Sokat töprengtem és számoltam már.
A alternatíva : VONAT : amit sok esetben el is vetnék, de az egyik a vonat. Éjszakai vonat Bécsből. Na nem a bécsi indulás miatt vetném el, hiszen FLIXBUS elérhetőség is van, közvetlenül a budapesti Népligetből a bécsi repülőtérre, és 1590 Ft-tól elérhető. Tehát ebből is látszik, hogy nem Bécsbe való kijutás a gond, hanem szimplán az ára. Önmagában a vonatozás kimondottan vonz, nagyon szeretek vonatozni, de utána néztem és következőket látom. Bécsből kell számolni a járatot, és a végállomás La Spezia. A Cinque Terre kirándulás igazából innen kezdődne. Mutatom mennyibe kerül :
Szóval nekem ezzel ez a problémám . Az ára. Tök jó lenne, ha a reklámokban hirdetett 10.000 Ft-os áron elérhető lenne, akkor azt mondom, hajrá vonat :) de sajnos 22.300 Ft, ami oda vissza 44.600 Ft legalább. Nekem ez nem tetszik annyira.
B alternatíva : REPÜLŐ : Milánó nincs éppen messze a célállomásunktól. Nagyon jól alternatíva lehet az, hogy Budapestről elrepülünk Milánóba ami sok esetben akár 3990 Ft-ért megoldható, és onnan akár 5500 - 7500 Ft-ért vonattal, kb 11.000 Ft-ért megoldható ez a dolog, így mindenképpen spóroltunk egy kicsit. Ez a menetrend csak akkor alternatíva, ha ennyire olcsó a jegy, mert egy 10-15.000 Ft-os repjegy esetében, plusz kijutni reptérről a vasútállomásra, és onnan a jegy akár La Speziába, akár Genovába újabb költség, így könnyen meglehet, hogy már a sima A alternatíva az éjszakai vonat már jó választás lehet.
Imádom, és mellesleg gyönyörű. Bár az igaz, hogy csak kis része az. A külső részek szerintem semmiben nem különböznek a pesti belvárostól, na de a Galéria és a dóm első osztályú belvárosi rész :)
A városnézést követően 30 perces sétát teszünk a Riomaggiore és Manarola között húzódó, híres Via dell’Amoren, azaz a szerelem ösvényén, ahonnan csodálatos panoráma tárul elénk. Ez a séta csodálatos lenne. Via dell’Amoren lélegzetellállító séta lesz. A sétával ugye megérkezünk Riomaggiore-ba, ott lenne egy kisebb szusszanás, és vonatra szállnánk ismét.
A települést szőlővel és olívával beültetett dombok, és kristálytiszta öblök jellemzik.
Óvárosa a tenger felett kiemelkedő várának romjairól, valamint jellegzetes toronyházairól vált híressé.
Sétálunk a hangulatos utcákban, majd az Aurora torony érintésével átsétálunk Vernazzába.
Cinque Terre gyöngyszeme, melyet Manarolaval együtt Olaszország legszebb települései között tartanak számon.
Megtekintjük a Santa Margarita templomot és a Belforte tornyot, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra.
Délután hajóval (vagy rossz idő esetén vonattal) indulunk vissza Riomaggioréba,
melynek során a tenger felől is megcsodáljuk a fantasztikus sziklaszirteket és a kis településeket.
A kora esti órákban érkezünk vissza vonattal az általam tervezett városba Pisába. Hogy miért Pisa ? Mert így egy újabb városba kapnánk egy kis betekintést.
Mivel a Cinque Terre falvaiban mindössze két vágány van, nagyon könnyű tájékozódni. Ha Monterosso (illetve Levanto) felé akarunk menni, akkor a vágány melletti táblára "PER GENOVA" lesz kiírva. Ha Riomaggiore felé (tehát La Spezia irányába) utazunk, akkor pedig a "PER LA SPEZIA" táblát keressük. Ráadásul szinte minden állomásnál látszik a tenger, ami kitűnő tájékozódási pont. Ha a tenger felé nézünk, jobbra van Monterosso, Levanto és Genova, balra pedig Riomaggiore és La Spezia.
Fontos szabály, hogy az állomásokon tilos átmenni a vágányokon, mindenütt az aluljárót kell használni! Ezt egyébként nem csak a ránk ordibáló vasutasok és az esetleges pénzbüntetés miatt érdemes komolyan venni. Olaszországban az állomásokon áthaladó gyorsvonatok le sem lassítanak, őrült sebességgel robognak el mellettünk. Ha nem értjük az általában olasz nyelvű hangosbemondót, igencsak meglepődhetünk. Ezért ne csak a síneken ne sétáljon senki, de érdemes a vágányoktól legalább 2 méterre álldogálni, főleg gyerekekkel. A földre festett sárga vonalnál beljebb nem szabad tartózkodni, de egy száguldó IC esetén még ez is túl közel van.
Szintén fontos tudnivaló, hogy a jegyet még a felszállás előtt érvényesíteni kell az állomáson, a falon elhelyezett automatáknál. Egy regionális jegy ugyanis bármikor felhasználható, és attól lesz érvényes, hogy a gép rányomtatja az adott napi dátumot. Ezért csak felszállás előtt közvetlenül érvényesítsük! A jegyen általában látható a nyíl, hogy melyik irányban kell az automatába helyezni. Hivatalosan a komolyabb vonatokra vásárolt, helyjegyes, adott napra szóló jegyekre ez nem vonatkozik, hiszen másnap már úgysem jó, de ártani nem árt, ha érvényesítjük, és így biztosak lehetünk a dolgunkban. Aki érvénytelen jeggyel utazik, az ugyanis komoly büntetésre számíthat, hacsak bájos mosollyal meg nem győzi a kalauzt. A Trenitalia (az olasz állami vasút) komoly bevételre tesz szert, mivel a turisták többségének fogalma sincs erről a rendszerről.
- Budapest - Milánó repülővel
- Milánó reptér - Milánó Central vasútállomás busz transzfer
- Milánó Central vasútállomás - Bologna vonattal
- Bologna 1 éjszaka átlag közepes, egyszerű hotelben
- Bolognából reggel vonattal La Speziába
- La Speziából vonattal Manarola városkába (onnan gyalog Riomaggiore)
- Riomaggioreból vonattal Monterossoba (onnan séta Varnazza)
- Varnazzából vonattal Pisaba
- Pisaban 1 éjszaka
átlag közepes, egyszerű hotelben
- Pisában kelni és városnézés felfedezés Pisában egész estig a gép indulásáig.
- este 20:25-kor száll fel a gép és irány Budapest, leszállás kb 22:05
- El kell jutni Bécsbe, pl FLIXBUS segítségével, kb 1590 Ft Budapestről
- Este 19:15 körül induló éjszakai vonattal eljutunk La Speziába
- La Speziából vonattal Manarola városkába (onnan gyalog Riomaggioréba)
- Riomaggioreból vonattal Monterossoba (onnan séta Varnazzába)
- Varnazzából vonattal Pisába
- Pisában 1 éjszaka
átlag közepes, egyszerű hotelben
- Pisában kelni és városnézés felfedezés Pisában egész estig a gép indulásáig.
- este 20:25-kor száll fel a gép és irány Budapest, leszállás kb 22:05
© Nullam malesuada erat ut turpis