A FÖLDI PARADICSOM

A VILÁG LEGSZEBB HELYE!  (azok közül amit eddig láttam) Miközben írtam, vívódtam magammal, hogy azt írjam "a világ lejobb helye".... de nem. Maradtam a világ legszebb helye kifejezésnél. Ugyanis nekem/nekünk a világ LEGJOBB helye az bizony még mindig Thaiföld!  :)  Hogy miért ? A végén arra is kitérek.

A REPÜLŐJEGY

Azért az utazás legegyszerűbb része szerintem maga a repülőjegy. Amit figyelni kell, igazából 2 dolog :
1.: az ÁR!
2.: az időpont megválasztása.
Ez utóbbira térnék ki egy képpel ami jól szemlélteti, hogy mikor érdemes menni.

VIGYÁZZ : Monszun!

Igazából ennyire egyszerű. A kék sávok értelemszerűen a csapadék mennyiségét mutatja. Röviden csak annyit említenék meg róla, hogy a legjobb esetben is 5 hónap alkalmas a Maldív szigeteki időpont megválasztására. A legoptimálisabb időszak kb december 2. felétől egészen április 2. hét végéig.
A többi időszak már nem szerencsés. A májusi hónapban sajnos már feltámad a szél, ami ugye kedvez, vagy kedvezhet a különböző vízi sportok kedvelőinek, tehát nekik ideális lehet, de az átlag turistának már nem az igazi :(
Május után pedig beköszönt az extrém meleg is, és a monszunos időjárás is. Ez a "probléma" decembertől alább hagy, így az itthoni viszonylatban, mint oly sok trópusi területre igaz, a télből a nyárba mehetünk nyaralni :)
Áprilisban legelején mi éppen a kb 35-40 fok közötti időszakot élhettük meg, folyamatos napsütésben, szinte felhő mentesen.

REPÜLŐJEGY

Azért pár szót említenék a repülőjegyről is, hiszen az sem elhanyagolható tényező. A repülőjegy, hogy éppen mivel mész, az a te igényedtől függ. Nekem csak 1 igényem volt mindig : legyen olcsó! A többi nem számít. Nekem tejesen mindegy, hogy a Qatar-ral megy Dohán keresztül, vagy a Turkish Airlines-szal megyek Isztambulon keresztül, vagy éppen az Emirates-szel megyek Dubajon keresztül. Teljesen mindegy. Amelyik olcsóbb, az nyert.
Sőt mostanában ahogy láttam a Finn Air kínált jó árú lehetőségeket értelemszerűen Finnországon keresztül.
A szerencse az, hogy a szórás nem túl nagy, nagyjából majdnem mind 1 áron szokott menni, vagy legalábbis erősen hasonló áron, így itt inkább már olyan kényelmi tényezők is szerepet játszhatnak a kiválasztásban, mint pl, az átszállási idő a csatlakozásnál.  Nekem igazából mindegy, hogy 2 vagy 3 órát várok egy reptéren a csatlakozásra, vagy éppen 5 vagy 6 órát. Nekem ez nem szempont, de ha pl 2000 Ft lenne a különbség, akkor egyértelműen jobb ha kevesebbet várunk.
Hogy mit jelent a jó ár ?
Annyi biztos, hogy az igazi szezonális időszakban pl januártól áprilisig, kb a 180 és 200.000 Ft körüli ár számít átlagosnak, illetve jó árnak. Én anno talán 195.000 Ft körüli áron repültem retúrba.
A Covid időszaka alatt, amikor még erősen kétséges volt minden 120.000 Ft-os retúr árakat is láttam.... Viszont az tény, hogy normális esetben ha 190.000 Ft-os retúr áron látsz jegyet, arra csapj le, mert jó ár ! EZ a kép pl a normál QATAR légitársaság utas tere, a normál turista osztályon:

MALDÍV : az ÁLOM és a VALÓSÁG!

Senki ne értse félre ezt a kis alcímet. Aki az igazi, hamisítatlan Maldív életérzést é minőséget keresi, az megkaphatja. Csak NEM OLCSÓ!
Amit én csináltam az a lehető legjobb ár értékű, és egyben egyik legolcsóbb változat volt.
Igazából 2 fő technikát, módot kell elkülöníteni egymástól.
A : Amikor a drága, RESORT SZIGETRE szeretnél menni, a csilli-villi katalógusokban szereplő, cölöpökön álló, Luxus kunyhóba.
B : Amikor az olcsó, LAKOTT SZIGETRE szeretnél menni, hogy a lehető legolcsóbb legyen az álomnyaralásod, de egyben azért minőséget, minőségi vizet és fehérhomokos partot kapjál.

A és B verzió közötti különbségek

Az A verzió, tehát a méregdrága Resort szigeten lévő bungallo tulajdonságai :

POZITÍVUM

• Ez a gyönyörű luxus-kunyhó, fantasztikusan szép, csodálatos környezetben, fehér homok, stb... maga a paradicsom.
  • Privát terület, senki nincs a környéken, all-inclusive ellátás, semmivel nem kell foglalkoznod.

NEGATÍVUM

• Iszonyatosan drága. Mocskosul!
  • Amellett rendszerint nagyon messze van a repülőtértől, tehát oda is kell jutni. Sokszor oda nincs komp, hanem pl Hidroplánnal kell menni, a további 150.000 Ft/fő áron van, tehát újabb jelentős költség, hogy oda is tudj jutni.
  • A szigeten, ahol megszállsz a csoda kunyhóban, igazából nincs is semmi más. Sokszor magán a szigeten sincs semmi. Némelyiken semmi, csak a fogadó létesítmény, és 5-10 db fa és a fehér homok.
  • Éppen azért mivel nincs ott semmi, picit ingerszegény és unalmas. El sem tudom képzelni mit lehet ott csinálni pl 14 napig.
  • Ha bármilyen programra akarsz eljutni, újabb komoly költség jöhet, és nagyobb távolságra kell menni pl egy delfinnel való úszáshoz és egyéb programhoz.

B VERZIÓ : Tehát a Lakott szigeten lévő Hotel verzió

POZITÍVUM

• Fantasztikusan olcsó megoldás, tehát igen-igen pénztárca kímélő.
  • Nem ingerszegény a környezet, van ott élet, van buli, vannak bárok, éttermek stb.
  • Van ott több kisebb utazási iroda, szuper jó árakat kínáló programokkal. Pl 10 dolcsis éjszakai horgászat, vagy 20 dolcsit egész napos sziget látogatás stb.
  • Könnyen megközelíthető, akár egy 10 dolcsis komppal, ami naponta 5-8-szor jár
  • Szép hotel és hotelszoba esetén, 1 percre van mondjuk a bikini Beach és lehet napozni, snorkerezni, pihenni stb.
  • Ha az ember befizet egy kb 100 dolláros programra, akkor igazából megkapod (részben) a Resort sziget élményét is.

NEGATÍVUM

• A legdurvább Maldív élmény, a cölöpökön álló luxus kunyhó érzést nem kapod meg.
  • A szigeten a muszlim vallás miatt, nem csinálhatsz azt amit akarsz. Pl kijelölt Bikini beach van, ahol lehet európai módon fürdőrucit viselni, mert a sziget többi partján pl csak csadorban és egyéb előírt ruhában tudnak csak úszkálni a hölgyek.
  • Más igazából nem jut eszembe, mert nagyon jó volt :)

MAAFUSHI : A mi szigetünk  :)

A sziget kb 20 km-re található a MALE nemzetközi repülőtértől. Leszálltunk és rögtön elmentünk a kikötőbe, kb 30-50 méter, ahol ott állnak különböző hajók, illetve transzferes emberkék. Ott simán 10-20 dolcsi áron intéznek gyors motorcsónakot és irány a sziget.

A szigeten sok esetben már várnak. Többeket már a kikötőbe várták az adott hotel londínerei, és kis akár kézzel húzható, akár elektromos kis kocsival viszik a bőröndjeinket és akár minket is :) A szigeten több olyan pont van ami az európai ember számára szabadon, gyakorlatilag korlátozás nélkül használható. Ez a Bikini Beach. Ugyanis a sziget, illetve maga az ország is muszlim vallású. Bizony ezeket a szigeteken van korlátozás az "utcán" való öltözködésre, ruhaviseletre, ebből kifolyólag a part használatra, illetve a vallás miatt NINCS ALKOHOL SEM! SEHOL! A sörözést, a pezsgős koccintást, a koktélozást : FELEJTSD EL gyorsan! Mondjuk aki csak alkohollal tudja magát jól érezni egy ilyen szigeten, annak úgy is kell :)
A sziget ami kimondott nagy szigetnek számít, (Maldív viszonylatban) 800 méter hosszú és 200 méter széles volt. :)
Ebből következik, hogy igazából minegy, hogy ezen az "óriás" szigeten hol helyezkedik el a hoteled, hiszen ha pl a szélességet veszem alapul, és pl véletlenül épp a sziget közepén lennél, akkor is maximum 100 méterre, vagyis 1 percre leszel a víztől :)

A HOTEL MELLETTI PART : A BIKINI BEACH és a KIS CÁPÁK

A bal oldali képen látszik egy hatalmas fekete "folt".  Amikor először megérkeztünk a szigetre és kimentünk a beach-re, akkor még nem tudtuk, hogy mi az . Messziről azt hittük, hogy valami koszosabb folt, vagy pl hínár és hasonlók. Hát nem az volt :)    Egy hatalmas egybefüggő apró halakból álló raj volt, amik éppen egy kisebb cápa elől menekült, araszolt jobbra balra. Nagyon durva volt látni, hogy a képen is látszik, hogy az emberi test, a mozgás előtt szétnyílik a halakból álló egybefüggő alakzat, és hogy a lábunk mellett cikázik egy kisebb cápa :)  Fantasztikus érzés volt.

PROGRAMOK

Sok féle program közül lehet válogatni. Attól függ ki mit szeretne, vagy milyen képesítései vannak. Vannak olyan programok, amiket pl kifejezetten jó úszóknak ajánlott, pl delfinekkel való úszás, de van olyan ami kimondott búvár képesítést is igényel.

• delfinlesre menni, és kicsit velük úszni a nyílt vizen
  • lehet cápa etetésre menni, nagyon durva élmény
  • lehet éjszakai horgásztúrára menni, gyönyörű naplementével és a horgászás élményével
  • különböző sziget látogatást tenni
  • lehet olyan kis zátonyokhoz, illetve homokpadokra menni
  • Resort Sziget túrát igényelni, hogy egy picit bele lehessen kóstolni a luxus érzésbe is
  • lehet búvár tapasztalatot igénylő Cetcápa lesre menni

PROGRAM : RESORT SZIGET - hogy miért is jó ...

Megoszlanak a vélemények. Annyi biztos, hogy azért mindenkinek tetszett, akit csak megkérdeztem. Ezen poszt vagy leírás elején még azt írtam, hogy a Resort sziget iszonyatosa drága, kissé unalmas, hiszen kissé inger szegény, és hogy mit lehet ott csinálni pl 2 hétig. Ezt továbbra is tartom.
... és itt jön a de.
De egyszer ki kell próbálni. Legalább csak 1 alkalommal, úgymond csak belekóstolni egy kicsit.
A program/programok ára kb 100-120 Dollár. Nem olcsó. Míg a többi program, 10-15 max 20 dolcsi, azért ez kissé húzós. Ez volt az egyetlen program, amin kicsit vaciláltunk, hogy kifizetjük-e, végül belementünk és nagyon jól döntöttünk.
A 100 vagy 120 dolláros árban minden benne van. Jönnek értünk hajóval, oda visznek majd a nap végén estefelé vissza. Ott komplett egész napos időtöltés reggeltől estig. Benne, a nagyon-nagyon fullos ebéd, valamint a muszlim térség ellenére, korlátlan üdítő és KORLÁTLAN ALKOHOL fogyasztás. Több sör, több koktél, stb.  pl 12-szer mész Sex on the Beach vagy Mojito koktélért, nem szólnak egy szót sem csak adják és adják és adják :)  Igazából ha sokat tudsz inni, állítom, hogy csak alkohol árban leiszod a teljes túra költségét.

PROGRAM :  HOMOKPAD LÁTOGATÁS

Egy olcsó, és egyszerű, de nagyszerű program. Kicsit elvisznek úgymond a semmibe. Amerre nézel gyakorlatilag mindenhol csak a végeláthatatlan gyönyörű, tiszta óceán. A képet egyetlen apró pont töri meg, egy speckó Resort sziget, amit értelemszerűen kívülálló nem látogathat, nem mehet oda, hiszen az ott megszálló vendégek épp azért fizettek akár milliókat, hogy zavartalanul tölthessék napjaikat.  A program nagyon olcsó, talán 10-15 dolcsis / fő.  Tartalmaz egy tök egyszerű kis ebédet, vagy ebédecskét, meg valami ivólevet vagy vizet. A kialakuló homokpadon nincs ugyebár semmi. Csak maga a kristálytiszta, hófehér homok, a kék ég, és a leírhatatlan színekben pompázó óceán.

PROGRAM : Éjszakai horgászat

Sajnos nem készítettem képeket, mert már tök sötét volt :(   A lényege, hogy kb 10-15 dolcsis program. Éjszaka, már-már naplemente időszakában jön érted a hajó. Elvisznek egy pontra, ahol rendszerint ők szoktak halat fogni. Az ár mindent tartalmaz, ami ehhez kell. Amúgy nem kell óriási tengeri horgászbotokra gondolni, egyszerűen kaptok egy kvázi fadarabot, azon van rátekercselve a damil, majd a végén a horog. Csalit adnak, illetve miközben haladunk a horgász pontunk felé, közben ők készítik elő, aprítják stb. Amikor megérkezik, leállítják a motort és kellemes naplemente, illetve sötétségben ringatóztok a vízen. Eközben a hajó szélén álltok, és bedobjátok a csalit... és vártok... vagyis horgásztok :) A végén derült ki, hogy amennyiben fogtok halat, akkor azt kint a parton vacsora keretében meg is csinálják nektek, így azt fogjátok enni, amit fogtok :)   A velünk lévő talán japán kis csapat, vagy család éppen fogott halat, így ők ettek, illetve ehettek, mi meg elkönyveltük, hogy ma nem eszünk. Viszont ... az történt, hogy a hajós csapat elnézést kért, hogy mi nem fogtunk semmit, ezért meghívtak minket az éttermükbe és all-inclusive vacsorára :)  Na mondom ez kész. A japán család meg megehette a halát, amit fogtak. Nagyon jó lett a vége!

PROGRAM : Cápa etetés

Életem egyik legdurvább programja. Ez is talán ilyen max 20 dolcsis költség. Az egyik legijesztőbb élmény, amit lehet választani. Természetesen a nyílt vízen vagyunk, nem valami akváriumban, vagy zárt területen. A hajóval elvisznek egy területre, majd, majd mindenféle állati darabokkal, vérrel és máj darabokkal jól beetetnek, és várunk kicsit. Hát igen, a vér működik, sokat nem is kell várni. Jönnek a "dögök" vagy szépségek, vagy minek is nevezzem ezen ragadozókat. Majd megkapjuk a pipákat, esetleg talpat, snorkert stb és hajrá irány a víz. Hát többen egyenlőre csak nézték a vizet, mert azért nem úgy ugrasz be a vízbe ilyenkor, mint a kádba a gumikacsádhoz, ezek azért mégis csak vadon élő cápák. A kalauzunk figyelmeztetése : nem nyúlunk a cápákhoz. Nem közelítjük meg őket 3 méternél közelebb, és egyéb biztonsággal kapcsolatos tanács következik. Persze arról nem szólt a fáma, hogy mi van akkor amikor a cápa nem hajlandó ezen előírásokat betartani. Mert az ugye rendben van, hogy én nem úszok a cápákhoz 3 méternél közelebb, na de ha ő úszik felém, és 40 centivel előttem bukik le a mélybe, vagy csak kerül akkor mi van? Hát mi lenne, tele a gatya de rögtön :) Mocskos gyorsan fel tud gyorsulni az ember anyagcseréje, mikor egy 2 méteres cápa jön felé.

KÖLTSÉGEK RÖVIDEN, TÖMÖREN

Még a poszt elején írtam, hogy a repülőjegy a kulcsa az egésznek. Szintén írtam, ha látsz repülőjegyet pl 180-190,000 Ft-ért azt azonnal vedd meg! Szállodai szoba  : A szálloda ha lakott szigeten vagy, akkor a 220.000 Ft-os szoba áron, már rendeszerint 4 csilalgos kellemes helyen, kellemes szobát kapsz. A szoba ára ennyi, tehát ha 2 fő van a szobában, akkor fejenként kb 110.000 Ft a kb 10 éj 11 nap.  A miénk is kb ennyi volt áprilisban,
A transzfer, ilyen közeli lakott szigetre, 10-20 dolcsi maximum.
Tehát mindent egybevetve :
Repülőjegy : 190,000 Ft / fő
Szállodai szoba : 110,000 Ft / fő
Transzfer a szigetre : kb 10 dolcsi / fő
Így nagyjából 300.000 Ft-ból kijön a kb 11-12 napos Maldív szigeteki nyaralás.

Csak a példa kedvéért mondom, hogy találtam 5 csillagos hotelt, resort szigeten, 1,8 Ft /szoba áron, max reggelilve. Ha ebből indulna a számítást, akkor 900,000 Ft / fő a szoba, plusz repjegy, plusz oda a drága a transzfer.
Szóval : lakott szigeten, kb : 300/fő a 12 napos nyaralás.

5 csillagos Resrot szigeten pedig : 1,15 millió Ft / fő a 12 napos nyaralás.

Ha bármi kérdésed van, vagy tanácsot kérnél, írj üzit