DUBAI.  7 napra

A LEG-LEGEK ORSZÁGA.  BÁRKI BÁRMIT MOND, AZ EGYIK LEGCSODÁSABB HELY A VILÁGON. EGYEDÜLÁLLÓ VÍVMÁNYOK, ÉPÜLETEK, LUXUS AMERRE A SZEM ELLÁT, DE AMI EGYEDÜL ÁLLÓ AZ MAGA A GONDOLKODÁSMÓD AMINEK KÖSZÖNHETŐEN A PÉNZBŐL VALÓDI ÉRTÉKET TUDTAM TEREMTENI. HISZEN A PÉNZ ÖNMAGÁBAN NEM ELÉG. ŐK MEGMUTATNÁK MI AZ AZ EGYSÉG, MI A MÓD AMIVEL ÖNFENNTARTÓVÁ VARÁZSOLHATÓ EGY-EGY ÜZLETI TERÜLET. AZ EMBER AZT HINNÉ AZ OLAJBÓL MEGGAZDAGODNI KÖNNYI.... EZ RÉSZBEN IGAZ IS, DE SOKA NEM TUDJÁK, HOGY AZ OLAJ A BEVÉTELÜK CSUPÁN 6%-ÁT TESZIK KI.

2. PROGRAM

....ez pedig a Burj Khalifa.

Dubaj egy csoda. Azt mondják az "építészek Mekkája" Természetesen Dubait olyan látványossággal is gazdagítani akarták, amely még több turistát vonz ide. Bizony a turisták áradnak is, hogy láthassák a világ legmagasabb épületét. Érdemes előre megvenni a belépőt, mivel időpontra adják, hogy mettől-meddig lehet felmenni a toronyba. A felnőtt (12 év feletti) belépődíj 125 AED (kb. 9900 HUF) Forintárfolyam függő ugyebár.

A Torony lélegzetelállító. Pillanatnyilag a világ legmagasabb tornya, így akinek a világ leg-legjei vannak a bakancslistáján, ennek kötelező benne szerepelnie. :)

Megközelíteni a bejáratot, a torony mellett lévő Dubai Mall-ból is lehetséges. A Mall bejáratánál biztonsági ellenőrzés lesz (nem lehet felvinni semmi veszélyes tárgyat, kés, fegyver stb) után hosszú mozgójárdán való utazással eljutunk a lifthez. Csak a plázában elhelyezett nyilakat kell követni. A lift zárt, nincs ablaka, teljesen sötét van, csak neonfények világítanak, valamint egy digitális kijelző számolja az emeleteket. Eszméletlen sebességgel mindössze 1 perc alatt jutunk fel a 124. emeletre. Sokaknak be is dugul a füle, a hirtelen szintkülönbség miatt. Körbe lehet járni az emeletet, egy részen ki is lehet menni egy teraszra, ahonnan fel lehet tekinteni a még hátralévő kb. 100 emeletre.ATOM BRUTÁL :)

3. PROGRAM: YACHT TÚRA

Számomra hatalmas nagy álmom volt, hogy részt vegyek valahogy egy YACHT túrán. Az, hogy ez éppen Dubajban történhetett meg az valami csoda a köbön :) A Dubaj Marina kikötőből indul a hajó. Felmegyünk a Yacht-ra időpontra kell érkezni. Sokat nem várnak, ha elkéstél a hajó elmegy, a kifizetett összeg ugrik. Nagyjából azt hiszem 18.000 Ft volt, kissé sokalltam, de álomútról volt szó, így nem sokat gondolkodtam. Az túra nem túl hosszú, kb 2 órás de akinek, mint nekem bakancslistás dolog, akkor menni fog, megéri. Az út ugye a kikötőből indul. Már ekkor szuper képeket lehet lőni, felhőkarcoló hegyek között csorgunk ki a nyílt vízre.

Természetesen van még vagy 1000 lehetőség, (ejtőernyőzés, Abu Dhabi túra, Helikopterezés, bázis ugrás, sétarepülés stb stb) mégis csak Dubajról beszélünk, de én csak arról merek beszámolni amit magam is megjártam.

KÖZLEKEDÉS

1.: a metrózás.

Lementünk a fentebb említett Burjuman metróállomásra. Lent van egy kisebb információs központ ahol jegyet és egyéb lehetőséget tudsz venni, bérletet, utazós kártyákat stb.A kártya alig került valamibe, és azt hiszem abból már rögtön van rajta valamennyi kis egyenleg is, de mi töltöttünk rá 20 Dirhamot. kb 1800 Ft-ot. A metró zónákra van osztva, melyet megmondva őszintén nem vettünk észre, nem láttam nyomát zónáknak. A lényeg az, hogy amikor a kártyádaot odaérinted az érzékelőre, és a kordon beenged a metrómegállóba, akkor csak egy alap díjat von le, nem az egész utazás költségét, mert a rendszer még nem tudja, hogy a zónák szerint te hol fogsz kiszállni. Amikor megérkeztél a kiszemelt állomásodra akkor és kifelé haladva a kordonnál ismét le kell érintened a kártyád az érzékelőre, akkor tudja a rendszer, hogy mennyit utaztál, mely zónákat érintetted, és akkor vonja le ismét a már teljes, megfelelő összeget, nyílik a kapu és kimehetsz. Nyugi: Az nem történhet meg, hogy bemenni még be tudtál, de a kijáraton már nincs elég egyenleged, mert ha annyira kevés az összeg a kártyán, akkor már az elején be sem enged.

Összességében olcsóbb Dubajban metrózni, mint itthon, ami engem kissé nyugtalanít :( Balkáni metró körülmények nyugati árakon, röviden jellemezve az itthoni helyzetet, na de most Dubajban vagyunk, le is sz@rom mi van otthon. A metróban és a kocsikban, minden rendezett, modern, szép. Leeshet az állunk, hogy milyen nagy a tisztaság a kocsikban és az állomásokon. Nem mellékesen egyfajta városnéző programnak is megfelel az ablakon keresztüli látvány miatt. Érdekesség, hogy nincs vezetője a metróknak. Automatikusan be van állítva a sebessége, meg hogy hol kell megállni stb. Biztonság szempontjából is a maximumot nyújtja: a megállóknál üvegfal helyezkedik el, és így kerülik el a baleseteket. A metró a földfelszín felett megy nem alagútban.

2.: Egyszerűen a Taxi. Ezt akkor érdemes választani, ha pl legalább 4-en vagytok. Ez esetben olyan olcsó az utazás így 4 felé osztva, hogy majdnem a metró árával vetekszik. Pl agyaltunk, hogy azt a pár km-t hogyan tegyük meg a hotelből a tengerpart felé, hogy a Burj al Arab árnyékában fürdhessünk egyet. Ekkor úgy gondoltuk, sz@rjuk le, keressünk, vagy hívjunk taxit. Lett is. kb 22 Dirham árából vagyis 1800 Ft-ból mentünk le 4-en a tengerpartra, vagyis 450 Ft fejenként. Szóval itt, ilyen áron nem is gondolkoztunk azon, hogy hogyan sétáljunk le háromnegyed óra alatt egy kellemes sétával.... neeeeem. Taxi lett belőle! :)   Több féle taxi van, ezt jó tudni. Az alap amit sűrűn használtunk mi is, az a vajszínű/homokszínű taxi. Ezek futottak a legjobb áron. A 2. fajta szinte ugyanaz, csak fehérek. Ennek ára kicsit magasabb, elvileg azt hiszem csak annyi különbség van, hogy nem nulláról, hanem pl 10 Dirhamról indul a tarifa, ezért mindenképpen többet fogsz fizetni abban ülve. A 3. féle inkább ilyen privát kocsi, ami nem is néz ki Taxinak, hanem pl egy frankó Toyota, vagy szuper Merci és így más tarifával is megy, kvázi VIP TAXI. Ha ilyen autó sofőrje jött oda hozzám, azt mindig illedelmesen elküldtem, és vártam egy vaj színű taxira, mert az mégiscsak lényegesen olcsóbb.

3. megoldás pedig alkalmazás pl.: UBER. Az alkalmazásba belépve pedig, lehet rendelni a kocsikat :) Az alkalmazásban látni fogod a kocsikat, hogy hány személyest akarsz azt is ki lehet választani és a tarifa és tudható, hiszen honnan hova opcióval rendeled magadnak a kocsit.

ÉTKEZÉS

Mindkét fenti hotel esetében közel vannak hozzá a éttermek. Ezek elsősorban inkább indiai éttermek, mint a dubai arabok. Attól függetlenül, hogy Dubajban vagyunk mi még 5 csillagos hotelek 5 csillagos éttermében terveztünk enni arany étkészletekkel. Pontosan megfelelt nekünk a kebabos, a hamburgeres stb, de azért 1-2 igényesebb étterembe is belefutottunk, ami igazán baráti árakon dolgozott. Itt most egy rövid kitérő...

Egy ismerősöm elutazott Dubajba. Előttem, mármint úgy értem, hogy még azelőtt, hogy én ott jártam volna. Alig vártam, hogy hazajöjjön, vissza Magyarországra és beszámoljon nekem arról, hogy mit látott, mi mennyibe kerül, hogy mire számítsak majd én.

Szomorúan tapasztaltam, hogy az én értékrendem és igényem szerinti információk egy az egyben elmaradtak. Ugyanis olyan információkat kaptam, hogy mennyibe került az, hogy egy spéci emberke jött értük a hotelhez és privát kocsival elvitte őket egy városnézésre, aztán elvitte őket egy Sejk palotájába, aztán elvitte őket Abu Dhabiba. Ez egy privát valami volt, amivel én nem tudtam mit kezdeni. Aztán kiderült, hogy a palota ahová elvitték őket, már egy része múzeumként funkcionált, és volt benne egy kávézó is. Ott lehetett venni 24 karátos arannyal megszórt Capuccinot 29.000 Ft-ért, és lehetett olyan csokis sütit enni amin egy lehelet vékony 24 karátos arany lapka volt, amit villával el tudtál vágni és meg lehetett enni. 40.000-ért.

Nos.... ezek számomra használhatatlan információk voltak, mert nekem, földi halandóként sosem fordul meg a fejemben, hogy 29000-ért igyak egy kávét stb, engem kb az érdekelt, hogy hol van Dubajban a Tesco, mennyibe kerül a párizsi, hol tudok olcsón, :) fillérekből enni stb, erre jön az infó az aranyzabálásról. Köszi.   Így mindent magamnak kellett intézni és kideríteni amikor élesbe kimentem. Nem baj. Hát ki is derítettem. ... és jött is a meglepetés bőven, hiszen ahogy a metrózás olcsóbb mint itthon nálunk, úgy az étkezés is az volt. Sokkolt. A legtöbb arab, vagy épp indiai étterembe betévedve és az étlapot olvasva vettem észre, hogy egy átlagos menü, legyen az Gyros, vagy kebab, esetleg más étterembe betévedve pl olasz jellegű ételek között is lehetett már válogatni, kértem is egy jó kis lencsekrém levest, és rendszerint 9-10 és a levesért 12 Dirhamot fizettem, így egyik menü sem érte el az 1000 Ft-ot !!! A hülye balcsin meg egy főtt kukorica 800 Ft! :( Dubajban meg menüt eszem 850 Ft-ért. Ez Magyarországra nézve nagyon szomorú helyzet.

A lényeg, hogy 850 - 1000 Ft-ért nagyon finomat és kellemesen nagy adagot kapsz. Így aki azt hiszi, hogy Dubaj, milyen drága, az a feneti példák alapján is téved.

Természetesen én is ismerek olyan embert, aki olcsón kimet Dubajba, közepes 3 csillagos szállodába szállt meg, és utána fejenként fél millió Ft-ot költöttek, szórakoztak el, vagyis 2-en családként 1 millió Ft költőpénzzel jöttek. Kicsit nekem leesett az állam, de ez csak az én bajom, hiszen én ekkora büdzsével soha nem rendelkeztem, ohhh.... bár én is megtehetném, de nem tehetem sajnos. Attól függetlenül (ha a programokat nem számítom), kb napi 4000 Ft költésével szoktam megúszni a mondjuk 6 nap Dubajt, tehát kb 25.000 Ft , ebben benne van az étkezés is és némi taxizás is (de a programok az külön)

KÖLTSÉGEIM:

REPJEGY: Ahogy írtam feljebb a repülőjegyem akkor kb 40-50.000 Ft retúrban, ezt általában max 50.000 Ft-ig szoktam megengedni magamnak, ha ennél többe kerül már nem megyek. Mivel nekem bőven elég 5-6 napra a hátizsák, így nekem ezen felül repülőjegyet tekintve, több költségem nincs.

SZÁLLÁS : A szálloda régebben 50-60,000 Ft / 5-6 napra, 1 főre. Ez jóformána a legjobb eset. Mármint akkor ha van haverod, vagy párod, akivel ezet megoszd, mert ha csak én mennék egyedül a szobába. akkor nekem is 120-140.000-be kerülne egyedül :(    Most (2022-ben) a Covid ideje alatt avagy a vége felé, 200.000 Ft alatt nem volt / szoba :( :( :(

TRANSZFER: ha pl csak én mennék, esetleg egy haverrel, akkor nincs értelme saját kocsit intézni a reptérre, mert drága, így az nem éri meg, akkor marad a hagyományos taxi lehetőség: ez viszont nagyjából 100 dirham körül van a lenti déli szálloda esetében, 2 fő esetén is csupán 3000 Ft / főért a szállodába visz.

Így tehát nagyjából 120.000 Ft a a kb 1 hét / fő kompletten.

PROGRAMOK: Az pedig annyi, amit magadra szánsz. De ami kötelező (szerintem) az a Burj Khalifa torony és a Sivatagi Jeep túra. ezek ugye 10 és 13.000 Ft körül összegben.

Ha bármi kérdésed van, vagy tanácsot kérnél, írj üzit