JORDÁNIA !

Az egyik legszebb és leghosszabb utam! Nehéz pontosan megfogalmazni, hiszen az indiai aranyháromszögben tett kiruccanásom is több volt ennél, vagy a Maldív-szigeteken is 12 napot voltam, vagy épp Thaiföldön is 14 napokat voltam, de valahogy mégis ezt éreztem az egyik legbonyolultabb, legösszetettebb útnak.

A kezdetek

2021 -ben várásoltam meg a repülőjegyeimet. Jó előre ahogy kell. 2022 március elejére esett a választás, részben a repülőjegyek ára miatt, részben, mert nem akartunk nyár közelébe menni a 40 fokban, gondoltam március eleje jó lesz. Annyit fűznék még hozzá, aki hasonlóképpen gondolkodik, annyit tegyen meg, hogy inkább március végét jelölje ki, mert akkor szebb lesz az idő, nem lesz olyan hideg.
A repülőjegy ára igen kellemes volt, a Ryanaiar és wizzair-hez megszokott olcsó árakon. Talán 20.000 Ft volt returba. Poggyászt nem igényeltem, és erre +15.000 Ft-ot nem fizetek. Hátizsákkal mentem.

VÍZUM

Igen, sajnos Jordánia vízumos. Ez van. 2 megoldása van. Az egyik bonyolultabb, ahol akár a követséges hagyományos vízumot igényelsz. Ez egyszeri belépést tesz lehetővé Jordnáiba (így ez nem alkalmas arra, hogy elmej pl Egyiptomba, vagy átugorj Izraelbe)   Egyszeri beutazásra szóló turistavízum felvehető az ammani és az aqabai repülőtéren, valamint a legtöbb szárazföldi és tengeri határátkelőhelyen (díja 40 JOD). A vízum 30 napos tartózkodásra jogosít, azt meghaladó időtartam esetén, a helyi rendőrségen a vízum érvényességét annak lejárta előtt meg kell hosszabbítani.  Annak, aki legalább három éjszakát tervez Jordániában tölteni, érdemes megfontolni az elektronikus úton beszerezhető Jordan Pass megvásárlását, amely magában foglalja a vízumdíjat és Petra, valamint számos egyéb látványosság belépődíját. Internet elérhetőség: www.jordanpass.jo. Az ammani és aqabai repülőtereken a Jordan Pass birtokosai a számukra kijelölt ablaknál vehetik fel a vízumot.   Szóval elég bonyolult tud lenni.

A 2. lehetőség az amit én is választottam, sokkal egyszerűbb az pedig a JORDAN PASS.   Annak, aki legalább három éjszakát tervez Jordániában tölteni, érdemes megfontolni az elektronikus úton beszerezhető Jordan Pass megvásárlását, amely magában foglalja a vízumdíjat és Petra, valamint számos egyéb látványosság belépődíját. Internet elérhetőség: www.jordanpass.jo. Az ammani és aqabai repülőtereken a Jordan Pass birtokosai a számukra kijelölt ablaknál vehetik fel a vízumot. Nagyon könnyű kitölteni, talán 2 perc az egész, és rögtön meg is jön emailben, így lehet is pl nyomtatni és készen is vagy. Tényleg 2 perc az egész.  Ára sajnos 100 dollár. Nem kevés. Ellenben ami még nagyon jó dolog benne, hogy ez ugye tartalmazza a Petrába való belépést is, ami önmagában 26,000 Ft lenne csak az, szóval, mindent egybevetve nagyon megéri ez a Jordan Pass.

Időjárás : Ammantól Aqabáig

A wizzair járatával mentünk oda és a Ryanair járatával jöttünk haza. Azért esett erre a választás, mert ekkor még nem volt más lehetőség. Mindkét olcsó fapados légitáráság Jordniában, csak az ammani repülőtéren szállt le, aqabai reptér akkor még nem volt elérhető.
Éppen ezért Amman ugye az ország északi része. Ott fenn, tizen fok volt jó esetben. Ott bizony, ha városlátogatást tervezel, bizony kell a kabát, sapka. Nem volt meleg (finoman szólva)   Előttünk kb 2 héttel, még esett a hó! Miután Aqabát 1 nap alatt lezavartuk délnek haladtunk.
Szóval mégegyszer : március
Az időjárás így március elején Ammanban, (északon) kb 15 fok, jó esetben. Sapka kabát, itt ott elkelt.
Ott csak 1 napot töltöttünk el egy tartalmas napot azután délnek vettük az irányt, és így már az első éjszakát is máshol töltöttük még hozzá Madabában. Kis város, jóval-jóval kisebb mint a főváros. Itt már érezhetően jobb volt az idő, hiszen haladtunk ugye délnek.

AMMAN

Röviden :

Ammán Jordánia északnyugati dombos területéin fekszik, 38 kilométerre a Jordán folyótól, az Arab-félsziget sivatagos területeinek peremén. A város eredetileg hét dombra épült, de területe jelenleg tizenkilenc dombot foglal magába. A város fő tartományai ezen hegyek alapján nyerték el nevüket.

Ammán Jordánia fővárosa. A világ egyik legrégebbi, folyamatosan lakott városa, Jordánia közigazgatási és kereskedelmi központja. Egy 2011-es becslés szerint lakosainak száma 2 980 500. A népesség, és ennek köszönhetően a város területe folyamatosan nő.