Először csak cím szavakban :

december 9-én : (pénteken)
reggeli indulás és este érkezés Abu Dhabiba, majd onnan kocsival irány Dubaj... Maximum felfedezzük a hotelt, még az este megnézzük a tetőt, megnézzük a medencét, konditerem, körbenézünk a hotelben stb.

december 10-én : (szombaton)
reggel metróval el a Deira negyedbe
reggel az Arany piac
reggel hajókázás a csatornán
délben még a Deirában bazározás
esetleg taxival, vagy metróval haza utazunk a szállásra, kikapcsolódás, tető medence
estefelé pl 18:30-kor visszamegyünk a metróhoz és irány a Burj Khalifa torony, és a szökőkút .  Ott vacsorázhatunk is egyet, de tuti ott leszünk, kb másfél órát. Megnézzük az akváriumot is stb.

december 11-én : (vasárnap)
esetleg erre a napra intézhetnénk egy Yachtozást, de ez lehetne akár 13-án is (meglátjuk)
Ha már reggel Yachtoznánk, és ott tesznek minket ki a Marina-ban, a kikötőben, akkor ott vagyunk  végülis közel a tengerparthoz, így strandolhatunk egyet, így úgy jutnánk ki a tengerpartra, hogy az nem kerülne pénzbe. (ha már úgy is ott vagyunk)
Hazafelé benézhetünk a SKI Dubaj komplexumba. Ez egy pláza.  Abban van a sípálya, és éttermek, stb. és onnan mennénk haza, mert onnan már nem vagyunk messze, talán még gyalog sem.

december 12-én : (hétfőn)
Reggel elmehetünk egy jót strandolni. Fürcsizni. Egy kellemes tengerpartot választanék
A reggelt, a délelőttöt ott töltenénk majd visszamennénk a szállodába, mert ekkor mennénk el a Sivatagi JEEP SAFARI-ra. A Jeep Safari, az kb 15:00 körül szokott indulni, tehát viszonylag kora délután, és egész este 21:00ig vagy 22:00-ig eltart, szóval így az egész nap el is menne.

december 13-én : (kedd)
 - Ezen a napon elmehetnénk a egy csoda helyre, a MIRACLE GARDEN-be, a világ legszebb kertjében. Elméletileg ilyenkor már nyitva van, eddig csak olyan időben voltunk ott amikor zárva volt, de most elvileg nyitva lesz. Több millió virág van ott, eszméletlen amit ott csináltak. 150 millió  tő virágból hozták létre.
- Innen elmehetnénk arra a MONORAIL (egy tengelyű vasút) ami a Pálmasziget gerincén fut végig és elmennénk a világ egyik legdrágább luxus hoteléhez ami ennek a szigetnek a végén van.
- Engem még érdekelne dolog, ami nagyon közel van a hotelünkhoz, az pedig a FUTURES MUSUEM, magyarul a Jövő Múzeuma.  Azt hiszem 4 emeletes, és valami csoda lehet.  Azt hiszem rögtön a 4. emelettel kezdünk a lifttel, ami rögtön 2071-be vagy mikorra repít minket, ami azt mutatja be, hogy Dubaj 2071-től a Holdon épít bázisokat, és napelem parkot, és azt mikrohullám és egyéb spéci technikával küldené le egyenesen az energiát a Föld bolygóra ! De ez csak én saját igényem úgymond.

december 14-én : (szerdán)  Megyünk haza,  de csak este.
 Ez az utolsó nap, itt nekem még lenne, egy dolog egy ötlet, amit megnézhetnénk ez pedig a GLOBAL VILLAGE, vagyis Globál Falu. Egy óriási izgalmas komplexum, ahol 12 ország van kialakítva, és bepillantást kaphatunk országokról, nevezetéssegiről, kultúrájáról.  Ott pl a párizsi Eiffel-torony is, vagy épp a budapesti Lánchíd stb.
Este 18:00 körül pedig irány vissza a hotel.

DUBAJ tervem : a látnivalók!

Amit mindenképpen szeretnék  érinteni :DECEMBER 9-ÉN, MAXIMUM A HOTELBEN FOGUNK CSAK KÖRBENÉZZÜK.  MEGNÉZZÜK A TETŐT, STB, MERT ELEVE ESTE FOGUNK ODA ÉRNI.   EZ TEHÁT A DECEMBER 9-I NAP.

1. December 10-én reggel :      DUBAJ CREEK - A CSATORNA

A Dubai- csatorna csak a közelmúltban 2016-ban került átadásra, viszont azóta Dubai egyik legnépszerűbb látványossága. Az ember alkotta csatorna az Emirátusok egyik legegzotikusabb projektje, egyben innovatív mérnöki teljesítményként kiválóan szemlélteti az emirátus elkötelezettségét.

A mesterséges csatornát 2016 novemberében adták át. A város központjában kanyarogva, az arculatát is átalakította. 3,2 km hosszan a Creek in Old Dubaitól vezet le az Arab-öbölig. Amellett, hogy funkcionális közlekedési rendszerként a városon belüli ingázást biztosítja, növeli Dubai vonzerejét. A környezetbarát projekt három elemet foglal magába: vízhálózat, zöldhálózat, és közterület és egyben életmódfejlesztés is.

A vízhálózat első része a Dubai-csatorna, amely a Business-öblöt az Arab-öböllel köti össze, a második rész az Arab-öböl partvonala, a harmadik pedig a Crystal Lagoon-t a Safa parkkal köti össze. A zöld zóna a Safa Parkot az új Jumeirah Beach Parkkal köti össze.

A csatorna mentén komp és Abra járatok egyaránt közlekednek. A város kulcsfontosságú pontjain öt gyalogos híd is látható. A lila árnyalatú boltíves hidat a Tolerancia-hídnak nevezték át. A 6,4 kilométeres övezetet kellemes szabadidőhelyek, étkezőhelyek, és ülősarkok szegélyezik. Három kilométeres futópálya, 12 kilométeres kerékpárút, valamint egy mechanikus vízesést is kialakítottak a Sheikh Zayed Road, és a csatorna kereszteződésében.

2. December 10-én reggel:       GOLD SOUK - Arany piac

Dubai ma - nem csak egyik idegenforgalmi központja a világon, hanem egy hatalmas bevásárló központ, amelynek széles választéka vonzza turistákat és befektetőket. Ha figyelembe vesszük az arany piacán Dubai, fotók , amelyek alább megadott mérete és a termékskála megdöbbentő. Több mint háromszáz arany üzlet arany telepedett egy viszonylag kis területen. Az adatok szerint nagyjából 10 tonna aranyat árulnak ott. Az csak hab a tortán, hogy a világ legnagyobb aranygyűrűjét is ott tartják, szimplán a kirakatban :)

3. December 10-én kb délben :   EGY KIS BAZÁR.  Esetleg kompozhatunk is egyet, ezt még meglátjuk!

Arra gondoltam, hogy a metrózás, a séta a Creek-en való hajókázás után és miután meglátogattuk az arany piacot, utána lehet hőség lesz még, a fene tudja.  Ha hőségnek nem is nevezhető, de napsütés biztosan. Ha végeztünk az arany piacon, szerinte az max 30 perc, csak végig sétálunk és nézegetjük a kirakatokat, mert nem hiszem, hogy vennénk több kiló aranyat :) , akkor utána rögtön ismét hajóra szállnánk és átmennénk a túloldalra. Ezen a másik oldalon vagy egy kis kellemes kis bazár. Nem túl nagy, de sok jó dolog vehető ott, a szuveníreket igazából itt érdemes beszerezni.
 A 2. vezió ez után, hogy elmennénk a bazár után hajókázni, mármint komppal.  Ez egy plusz költség a tervhez képest, kb 9000 Ft.  :(   De a komp, nem épp egy balatoni komp,  kis luxus úgymond, illetve nem kis távolságot jár be.  Kimegy a nyílt tengerre, megkerül az egész pálmaszigetet, és ami a lénye, hogy bemegy MARINA-ba, a luxus Yacht kikötőbe. Fantasztikus.
Itt még kicsit vacilálok magammal picikét, mert csak azért nem biztos, hogy fejenként 9000 Ft-ot kéne költeni arra, hogy megnézzük nappal a MARINA-t mert ugye ha jövünk Yachtozni, akkor ígyis úgyis látni fogjuk.

4. December 10-én este tehát:       BURJ KALIFA torony és a SZÖKŐKÚT

Az egyik leglátványosabb esti hely a világon! :) Ennél durvább luxus épületegyüttes nem is lehetne. :)   Itt tátva marad a szánk! Ide estefelé pl 19:00-kor indulnánk el oda

SIVATAGI JEEP SAFARI

Ez egy kötelező, kihagyhatatlan túra. Jó erős fél napos túra.- Felvesznek minket a hotelnél
- elvisznek a minket a sivatagba
- A sivatagba rallyzunk a kocsikkal
- utána elvisznek minket egy beduin faluba a sivatagba
- ott lesz ingyen tevegelés, fotózkodás, kisebb Henna lehetőség
- ott lesz show műsor, tánc, hastánc, és tüzes show
- majd visszavisznek minket este a hotelünkhöz

Soha semmire nem mondom, hogy kötelező, de EZ AZ! :)     Ez az 50 dolcsis program.

MIRACLE GARDEN - Csodák kertje 150.000.000 db virággal

A Dubai Miracle Garden az Emirátusok egyik látványos attrakciója, a tematikus elrendezésű kertben a több millió virág pazar látványt nyújt. November közepétől május közepéig lehet megcsodálni, évente több millióan keresik fel.

A Dubai Miracle Garden a Cityland egyik alkotása, a város szélén a sivatag irányában található. 2013-ban nyitották meg, és azóta az Emirátusokba érkező turisták, gyermekes családok kedvelt attrakciója. A 150 millió tő virág hatalmas területen, 72 ezer négyzetméteren van elrendezve különböző installációk szerint.

A Guiness rekordok könyvébe is bekerült 2013-ban, az év legnagyobb függőleges kertjeként, és az életnagyságú Airbus A380-at formázó virágszobrával. A Miracle Gardenben minden évben új egyedi koncepcióval és formatervezéssel kínálnak élményt a látogatóknak.

DUBAJ MARINA - a luxus kikötő

A Dubai Marina egy mesterséges öböl a város nyugati részén, amelyet felhőkarcolók vesznek körül. A partját luxus yacht kikötők, és sétányok szegélyezik, a Dubai Marina sétányon számos prémium szolgáltatásokat kínáló étterem és kávézó található. A környék ikonikus épülete a spirális alakú Cayan-torony.

A Dubai Marina napjaink legnagyobb mesterséges kikötője, közvetlen a Palm Jumeirah közelében található, a forgalmas Sheikh Zayed út és a Perzsa-öböl közé beékelve. A területén 120 ezer ember él. A városrész igen népszerű az idelátogató turisták körében. A felhőkarcolóiban a luxus lakóépületek mellett egyaránt találhatók hotelek, és irodák is. Az exkluzív környék nemcsak szórakozást, hanem gasztronómiai élményt kínál a fiatalok, de a családos nyaralók számára is. Igen kedvelt kikapcsolódás az éjszakai hajózás.

FUTURES MUSEUM - Jövő Múzeum

Ez az a bizonyos jövő múzeum, ami engem érdekel. Biztos izgalmas, de persze a jegy árát is meg fogom nézni, szóval én szeretném, de azért nem mindenáron.

MONORAIL

Ez az amiről beszéltem, hogy érdemes lenne 2-3000 Ft-ért kivonatozni a komplett pálma sziget gerincén, el a legvégéig kb.  A kilátás is érdekes közben, és a végén ki lehet szállni, kicsit csodálkozni, aztán visszajövünk . :)

TENGERPART és FÜRDÉS

Ezt nem szabad kihagyni.  Nagyon szép, nagyon meleg és nagyon tiszta kék víz. Ki kell próbálni.

YACHT-ozás

... és ha úgy döntünk ugye ott lesz még a Yachtozás.

GLOBAL VILLAGE - Globál falu

ez pedig az a terület ami a 12 országot , nemzetet mutatja be.   Elvileg nyugdíjasoknak talán még ingyenes is a jegy. De a sima felnőtt jegy is kb 2000 Ft.

Morbi in sem

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec odio. Quisque volutpat mattis eros. Nullam malesuada erat ut turpis. Suspendisse urna nibh, viverra non, semper suscipit, posuere a, pede. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec odio. Quisque volutpat mattis eros. Nullam malesuada erat ut turpis. Suspendisse urna nibh, viverra non, semper suscipit, posuere a, pede.

Lorem ipsum

Integer ac vehicula eros, sed dictum sapien. Donec dignissim porttitor ante, sit amet placerat dui. Donec mollis vel arcu et efficitur.